Villkor

Välkommen till Kay Bojesen.

Genom att handla här accepterar du våra villkor. Därför råder vi dig att läsa dem noggrant innan du handlar. Alla våra paket kan spåras hela vägen vid leveransproblem. Paketen är försäkrade under transporten. Vi ber dig att kontrollera innehållet vid leverans. Om paketet eller dess innehåll är skadat vid leveransen, ska du påpeka det för transportföretaget omedelbart, och senast inom två dagar efter leveransen. Efter denna tidsgräns returnerar du varorna till oss. Kay Bojesen ansvarar inte för transportskador. Vi packar alla varor med omsorg för att minimera risken för skador innan transporten.

 

Frakt

Beställningar och leveranser hanteras normalt inom 4–10 arbetsdagar. I samband med högtider och helger kan det ta något längre tid. Kay Bojesen är inte ansvarigt för förseningar som orsakas av transportföretaget.

 

Fraktkostnader inom Danmark:

All frakt inom Danmark utförs av Post Nord utan leverans.

Beställningar under DKK 500,-: DKK 45,-

Beställningar över DKK 500,-: Fri leverans

 

Frakt utanför Danmark

All frakt utanför Danmark utförs av UPS eller Fedex och skickas som försäkrad företagspost. Paketen får inte skickas som privat gåva till länder utanför EU med tanke på att lokala skatter och avgifter kan tillkomma.

 

Fraktkostnader

INOM EU: DKK 175,-

Utanför EU: DKK 350,-

Normal leveranstid inom Europa: 7–10 arbetsdagar.

Normal leveranstid utanför Europa: 10–14 arbetsdagar.

 

Returer

Kay Bojesen accepterar självklart returer. Varorna måste dock returneras senast 14 arbetsdagar efter fakturadatum. Returvaran måste skickas i sin originalförpackning. Så snart vi fått tillbaka varan och kontrollerat skicket, krediterar vi ditt konto- / kreditkort. Vi kan endast kreditera det kort som användes vid köpet. På så sättet motverkar vi handel som görs med stulna kreditkort. Vid retur får du själv betala fraktkostnaden.

 

Reklamationer

Alla våra produkter omfattas av den danska köplagen, som ger dig 24 månaders reklamationsrätt. Som kund kan du därmed hävda defekter som uppstår inom 24 månader efter köpet. Om felet orsakats av oaktsamhet, försummelse eller allmän förslitning är garantin ogiltig. Reklamation kan endast ske om produkten är tillverkad av Kay Bojesen. Klagomål på varor som tillverkats och producerats av Rosendahl ersätts inte av Kay Bojesen. I händelse av reklamation, utebliven leverans eller frågor kring ovanstående: kontakta Kay Bojesen på telefon: + 45 30 33 60 32
eller via e-mail: info@kaybojesen.dk. Vid reklamation får du själv betala fraktkostnaden.

 

Betalningsmetoder

Kay Bojesen accepterar följande kreditkort: Dankort, Visa / Dankort, Eurocard/Mastercard, JCB och Visa / Electron. Vi belastar inte ditt kort innan varorna har lämnat vårt lager.

Samtliga priser visas i EUR eller DKK, och 25% moms ingår om inte varorna ska levereras utanför EU. (Se avsnittet om tull och moms.)

 

Säkerhet

Kay Bojesen arbetar hårt för att skydda din integritet. All information du lämnar till oss hanteras mycket säkert via SSL (Secure Sockets Layer). Endast PBS (din bank) har tillgång till din information. Kay Bojesen garanterar att den information du angett inte delges tredje part.

 

Tull och moms

Om din order görs till ett land inom EU betalar du dansk moms, men ingen tull, enligt EUs regler om handel inom unionen. Om din order görs till ett land utanför EU betalar du inte dansk moms, men riskerar att få betala skatt, tull och andra avgifter i leveranslandet. Kay Bojesen tar inget ansvar för hur du som köpare fullföljer dessa eller andra skyldigheter som föreskrivs av tullmyndigheterna. Fraktföretaget kan komma att kontakta dig för tillkommande avgifter eller tull. Denna process kan fördröja leveransen. Observera att det är ditt eget ansvar att följa lokala regler och betala alla eventuellt tillkommande avgifter.